Erdoğan’ın, ‘neden’ bir daha aday olması gerekiyor!

Gelecek Cumhurbaşkanlığı seçimine dair bütün tartışmalar, “CHP’nin adayı kim olacak?” sorusu etrafında şekilleniyor. Ekranlarda, hem adı geçen isimler üzerinden bitmek tükenmek bilmez tartışmalar, hem de bu isimlerin kısa sürede birbirlerine gireceği varsayımı etrafında analizler yapılıyor. Tartışmaların, iktidara yakın mecralarla yapılması tesadüf olmadığı gibi bütün konuşmaların, adayların birbirlerine düşeceği ve dolayısıyla seçimi böyle kaybedecekleri tezine dayanması da şaşırtıcı değil. İktidar partisi böyle olmasını istiyor ve bu yöntemin işe yarayacağına inandığı için de aday borsasını erkenden açıyor. Kendileri açısından denenmesi gayet normal -ve geçmişte de işe yarayan- bir yöntem….

Buna rağmen asıl önemli soru hala ortada duruyor: Ak Parti’nin Cumhurbaşkanı adayı kim olacak? Malum, Erdoğan anayasa gereği bir kez daha aday olamıyor. Aday olabilmesi için ya anayasanın değişmesi ya da Meclis’in erken seçim kararı almak suretiyle Erdoğan’a bir dönem daha seçilme hakkı tanıması gerekiyor. İktidar kanadının 12 Eylül darbe anayasasından kurtulmak temalı bir önerisi var. Gayet tabii ortaya böyle yüksek bir hedef konulduğu için içine “Mevcut Cumhurbaşkanı’na bir dönem daha seçilme hakkı verilmelidir” mealinde madde koyabilmek imkansız. Konulsa bile bunu Meclis’e veya referandum yoluyla millete kabul ettirmek imkansız…

Şu halde geriye erken seçim yolunu zorlamak; yani muhalefete reddedemeyeceği kadar erken bir tarihte seçim çağrısında bulunmak kalıyor. Üç ay beş ay değil, bir yıl veya biraz daha önceden; yani, en geç 2027’nun başında erken seçime gitmek gibi bir öneri. İktidarın kafasında böyle bir düşünce olduğunu anlaşılıyor.

Nitekim, Ak Parti Grup Başkanı Abdullah Güler, bunun sadece bir teknik konu değil Türkiye için mecburiyet olduğunu da söyledi. Hürriyet Gazetesi’nden Hande Fırat’a -27 Eylül 2024- verdiği mülakatta “2030’a doğru tüm dünyada yapılan hesaplar var. Bu nedenle de Erdoğan’ın liderliği çok önemli” dedi. Daha başka birçok sözünün arasında bu kısım önemli çünkü ilk kez net olarak bir parti yetkilisi bir kez daha Erdoğan’ın adaylığı için hedef açıkladı. Bunun da “dünyada yapılan hesaplar” için gerekli olduğunu söyledi.

Güler, çok dikkatli ve ketum. Sadece seçimlerin yenilenmesinin 360 milletvekilinin onayıyla olacağını hatırlatmakla yetiniyor. “2030’a doğru tüm dünyada yapılan hesaplar var. Bu nedenle de Erdoğan’ın liderliği çok önemli” lafını da bunun devamında söylüyor.

Ak Parti Grup Başkanı ne kadar ketum olsa da anlaşılan o ki Erdoğan’ı bir kez daha aday yapabilmek için eldeki güçlü senaryo erken seçim kartı. Sonuç alır almaz, bakacağız. Ama sonuç almayacağı kesin olan şey Erdoğan’ı “dünyada hesaplar yapıldığı” için yeniden aday ve Cumhurbaşkanı yapmak iddiasıdır. Bu artık geçerli değil. Bütün dış politika dosyalarında gerileme ve hatta çöküş yaşanırken; neredeyse bütün ülkelerle iki ileri bir geri ilişki yaşanırken; toplumun önüne çıkıp Erdoğan’a dünyada yani, dış politikada ihtiyaç olduğunu söylemek işe yaramaz.

Ekonomi de çok kötü ama “Ekonomiyi ayağa kaldırmak için Erdoğan’a bir dönem daha ihtiyaç var” iddiası bile, “dış politika için ihtiyaç var”, demenin yanında daha makul görünür.

Erdoğan yeniden aday olmayı çok istiyor, partisi zaten ondan çok istiyor çünkü Erdoğansız Ak Parti hiç düşünülmedi. İstemek önemli ama bunun için akla mantığa uygun gerekçe bulmaları şart. Dünya liderliği veya dış politika tecrübesi böyle bir gerekçe değil. Dış politika, iktidarın ekonomiden, eğitimden, kültürden veya sözgelimi tarımdan bile daha başarısız olduğu bir alandır. Türkiye’nin en çok avantaj, itibar ve fırsat kaybettiği ve küresel puanının en çok düştüğü ünite burasıdır. Uzağa gitmeye gerek yok, BAE; Mısır, Suudi Arabistan, Yunanistan, Suriye dosyaları ile F-35, S-400 meselelerindeki yenilgi ve kayıpların dumanı üzerinde tütüyor. Ya da İsrail konusundaki etkisizliğin… AB’den BRİCS’e savrulan odak kaybının…

Ak Parti Grup Başkanı Güler iyi bir hukukçudur, biliyoruz. Ama Erdoğan’a bir iyilik yapmak istiyorsa, bunun yolu Cumhurbaşkanı’nın gerçekten avantajlı olduğu yönlerini bulup öne çıkarmaktan geçiyor. Kötü hatıraların değil…

YORUMLAR (238)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
238 Yorum
  • okyanus tirma / 07 Ekim 2024 10:33

    benim ilgimi çeken konu şu aslında,Erdoğan yeniden aday olur olmaz tamamen kendi insiyatifindedir,arz talep meselesi yani ancak yazar arkadaşın satır aralarında ki erdoğan nefretini hisetmemek mümkün değil,sayın Erdoğanın dışladığı her yazar eski yazılarını unutup tam tersi fikirler beyan edince pek inandırıcılığı kalmıyor,zaman,mekan ve ortama göre pozisyon alan gazetecilerin fikirlerini hiç ciddiye almadım doğrusu çünkü yarın ne yazacaklarını kestiremezsiniz..

    Yanıtla (1) (0)
  • İlhan / 30 Eylül 2024 19:13

    Erdoğan yine aday olacak ve yine seçilecek. Bunu da muhalefet partileri eliyle yapacak. Millet hâlâ oyla birilerini seçtiğini şansın. Sayın Cumhurbaşkanı bu milleti tanıyan içini bilen gelmiş geçmiş en iyi siyasetçidir. Zaten biz de devlet adamı istemiyoruz siyasetçi istiyoruz. Devlet adami olarak sonlarda diyorlar. Boşuna tartışıp durmayın

    Yanıtla (4) (8)
  • Okur / 07 Ekim 2024 00:07

    Her şey sarayda hallediliyor RTE sadece Vitrinde tiyatro oynuyor

    Yanıtla (0) (1)
  • Murat / 30 Eylül 2024 12:16

    Kula kulluk edene yazıklar olsun!Fazla söze gerek yok.

    Yanıtla (17) (3)
  • La havle / 30 Eylül 2024 12:36

    Kemalistler 100 yıldır kula kulluğu zorla kabul ettirmeye çalışıyor bu masum millete, eleştiriyi ihanet kabul ediyorlar, serbest seçim demokratik değişimi ana yasa değişiklik taleplerini tam bir despotlukla ihanet görüyorlar, 1921 anayasası hariç hangi anayasa demokratik zeminde kabul edildi, cebap hiç biri,
    Saddamin hafız esed muharek mısırindadda yüzde 90 larda kabul edilirdi ama demokratik değildi diktalardı.

    Yanıtla (9) (30)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 18:17

    Allah aşkına bırakın artık bu ancak akla karayı seçebilen garip, masalımsı tarih yorumlarını. “Kemalistler” 100 yıldır beğenmediğiniz herşeyin sorumlusuyken, “siz” neredeysiniz, ecdadınız neredeydi?!

    Yanıtla (24) (6)
  • La havle / 30 Eylül 2024 19:15

    Karşı çıkan yok edildi sürgün hapis, olmadı 1950 den sonra serbest seçim olduğunda halkın seçtiğı başbakanı astılar 10 yılda bir darbeler,
    mevcut c.başkanı vesayetle çarpışa çatpışa devam ediyor, değilmidirki bu millet tüm kusur ve hatalarını görmez geliyor erdoğanın kemalist vesayete karşı.

    Yanıtla (8) (16)
  • Kararlı / 01 Ekim 2024 00:07

    Doğrudur mücadele ettikleri vesayeti kendi himayelerine aldılar. Ve daha kötü bir vesayet odağı olarak ülkeyi yönetiyorlar.

    Yanıtla (4) (1)
  • Zahir / 01 Ekim 2024 01:41

    Aynı numara. 22 Yıl iktidarda ol. Burayı atla. Sonrada 100 yıl önce falan filan diyerek saray oyunları.

    Yanıtla (4) (1)
  • Mehmet bora / 06 Ekim 2024 12:34

    Yavuz hırsız ev sahibi i bastırırmış turkiyede maalesef bu işler böyle yuruyor

    Yanıtla (0) (0)
  • Devrimci / 30 Eylül 2024 23:57

    Aday olabilir mi. Kılıfını uydururlar. Ama geleceğe dair özgür ülke, liyakat, hukuk gibi kavramları 2030 sonrasına ötelenir. Bu arada karar gazetesi yazarlarının son bir haftadır iktidara çiçek uzattığını hissediyorum. Yanılıyorsun diyen var mı

    Yanıtla (2) (1)
  • Bay Heradot / 30 Eylül 2024 23:53

    Genel bir kanaat var. YSK'da halledilir diye. Buna nedeni, geçmiş uygulamaların toplum hafızasında açtığı derin izler olabilir.
    1-Mühürsüz oylar ile anayasanın değiştirilmesi,
    2-İstanbul BŞB seçimlerinin iptali,
    3-Açık anayasa maddesi varken yorumla 3. kez CB adaylığı.
    Tabi, tarafgir görülen başka örneklerde var. Ama
    bunlar dev örnekler.
    Hiç bir kurum devletin rejimini. halkın tercihini ve amir hükümleri değiştirecek kadar güçlü olmamalı.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mustafa Rıfat ÖNİZ / 30 Eylül 2024 08:52

    Sayın yazar kıskançlık kötü bir şeydir. Düşünen adamların bir sözü vardır. Akıllı insanlar başkalarının tecrübelerinden de istifade ederler, basit normal insanlar sadece kendi tecrübeleri ile kalırlar, aptal insanlar her şeyi bilirler. Herkes buna göre nerede olduğunu tahlil etse iti olacak.

    Yanıtla (1) (1)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 22:49

    Çok haklısınız, her şeyi bilmek iddiasında olup kimsenin fikrini duyup bilgisinden yararlanmak istememek gerçekten aptallıktır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Perişan / 30 Eylül 2024 21:43

    Ülkede böyle sizin yazdığınız gibi bir muhalefet olduğu sürece ne olursa olsun hiç önemli değil akp yine iktidar erdoğan yine cumhurbaşkanı.

    Yanıtla (2) (5)
  • HAYRETI MUCIP / 30 Eylül 2024 21:10

    RTE.nin tekrar aday olabilmesinin önünde hiç bir engel yok , öyle erken seçim kararı veya anayasa değişikliği ile kim uğraşacak, YSK. olur dedikten sonra bu iş biter !
    CeHaPe de rakibini sandıkta tuş yapacak !

    Yanıtla (2) (1)
  • Cabbar / 30 Eylül 2024 16:36

    "Montaj falan filan, tuttu işte" diyen bir zihniyetten her türlü manevra beklenir. Biz de yeni numaraları bekliyoruz dört gözle.

    Yanıtla (20) (3)
  • Osman / 30 Eylül 2024 19:44

    Allah'a ne diyecekler?

    Yanıtla (4) (0)
  • okur / 30 Eylül 2024 21:09

    Ah bi inansalar,bu kadar kötülüğü yaparlarmı bu insanlara.

    Yanıtla (4) (0)
  • Okur / 30 Eylül 2024 20:44

    İsrail'in Filistin'lileri vuracağı Amerikan malı silahlar,İncirlik üssünden gidiyormuş.Doğruysa felaket.

    Yanıtla (1) (1)
  • Mehmet / 30 Eylül 2024 18:51

    Azerbaycan'daki silah fuarı'nda İsrail'in sponsoru kim. İsrail neden bı kadar rahat. Erbakan doğru mı söylemiş

    Yanıtla (3) (0)
  • Dertli / 30 Eylül 2024 18:18

    Erdoğan kendi ağzı ile AKP nin bittiğini şu kelimeleri ile “AKParti yeniden doğuşa hazırlamıyor” dileyerek resmen partinin ölümünü ilan etti. Artık ölen bir parti nasıl canlanacak ve b partiyi kim bitirdi? diye Erdoğana sormak gerekir.

    Yanıtla (13) (0)
  • X / 30 Eylül 2024 12:59

    2023 ü cok bekledik yaladik avucumuzu 2030 gelir hayirlisiyla
    tabi Kasada bisey kalirsa ????

    Yanıtla (3) (2)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 18:08

    Kasa öyle kolay boşalmaz. Daha çok var 60 yıl bile kiraya verilecek, özelleştirilip satılacak limandan tarım arazisine, ormandan kıyı şeritlerine kamu malı… Hatta geçen gün turistlere para karşılığı kuş cennetinde kuş avlama yetkisi verildiğini okudum. Malum, ülkemiz kuş göç yolu üstünde..Sonra güneşli ülke. Güneş, rüzgardan enerji sağlama hakkı, yabancılara satılmakta diye de haberler var. Madenlerimiz var yabancı ve yerli milli işbirliğiyle çıkarılıp büyük ölçüde dışarıya götürülen…

    Yanıtla (8) (1)
  • Psellos / 30 Eylül 2024 00:19

    Yuksek hakim medeniyetler bir zamanlar çok geridir ve bir süre sonra yıkılır.yerini başkaları alır.surekli etkileşim vardır.her medeniyetin iğrenç kötü yanları da vardır.psellos tarihinde şunu soyler.herodot greklerin din bilim yazı kultur vb lerini Fenike ve mısırdan aldığını yazar.grekler bunu kabul etmez ve heredota kızarlar.1500 yıl sonra duygu bu.bizde bu olayın tersi İslam ve Türk tarihini medeniyetini yadsiyan yerden yere vuran zircahil ahmak o kadar çok ki..aptalliklari büyük

    Yanıtla (3) (37)
  • Hulk'ın sesi / 30 Eylül 2024 05:19

    Yunan sahil güvenliğine medeniyetleri hakkındaki "gerçekleri" söyleyelim de utanıp bir daha balıkçılarımızı kıyılarımıza kadar kovalamasınlar. Kovaladıkları balıkçılara da "İslam ve Türk tarihini medeniyetini" anlatalım da onlar da "Ner'de bu devlet" diye üzülüp isyan etmesinler.

    Yanıtla (33) (0)
  • Fenike / 30 Eylül 2024 14:56

    Ne kadar çok kişi varmış türk İslam tarihine hakaret etmek isteyen...bir de hayatlarında tek sayfa okusalardi iyi olurdu .hem cahil hem....

    Yanıtla (4) (10)
  • hayri potur / 30 Eylül 2024 15:45

    Onlar Türk İslam tarihine değil, alakasız saçma yorumundan dolayı sana...

    Yanıtla (8) (3)
  • KARAR32 / 01 Ekim 2024 01:36

    Türk İslam tarihi Trt1 dizilerinden öğrenilmez.

    Yanıtla (0) (1)
  • Psellos / 30 Eylül 2024 17:58

    Gobeklitepeden beri tüm medeniyetler birbirini etkilemiştir.sumerlerden beri her güçlü medeniyet çökmüş ve onu gelistirerek bir başkası devam ettirmiş.islam ve Türk medeniyeti de bunlardan biri.ve her büyük devletin medeniyetin tarihinde iğrenç kötü olaylar olmuştur.islam ve Türk tarihi de böyledir..Kemalistler tek parti ile tarihimiz başlamış gibi İslam ve Türk tarihinin kötü orneklerini sayarak dusmanlik yapıyorlar..ki tek parti devrini de İslam ve Türk tarihini de okumuyor bilmiyorlar..

    Yanıtla (1) (9)
  • karar okunur / 30 Eylül 2024 01:12

    Erdoğan, birkaç gün önce “önümüzde 3,5 yıl var seçim planlarımızı 2028´e göre yapıyoruz“ dedi. Bu plan ne olabilir hiç bir ip uçu vermedi. Siyasette (akp´de) entrikalar bitmez. Damatlardan birini aday gösterir, danışmanı ben olacağım der, seçime gider.

    Yanıtla (24) (8)
  • karar okunur / 30 Eylül 2024 13:19

    Sansürse, sansür. ya hic yayinlamayin, ya da sagindan solundan cirpmayin. Böyle gercek anlamini yitirmis, ne oldugu bellisiz bir sey cikar ortaya.

    Yanıtla (3) (0)
  • dilemma / 30 Eylül 2024 14:45

    biz zamanında yapılacak denip te,kaç kez erken seçim yapıldığını gördük

    Yanıtla (6) (1)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 15:25

    Ne olacağına kimse, elinde iktidar gücü olanlar da, tek başına karar veremez. Muhalefet partileri var, en önemlisi ülke ahalisi var; hepsinin de kendine göre farklı görüşleri var. Herhalde

    Yanıtla (2) (0)
  • Ceviz Ağacı / 30 Eylül 2024 15:47

    Yani, seçimli Demokrasi, halkın iadesi bir bok değil diyorsun.

    Yanıtla (0) (1)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 17:55

    Vallahi lafı nasıl olup da böylesine tersinden anladığınızı çıkaramadım! Ne olacağını, sırf iktidarın planları değil, halkın istediği, iktidar planlarına nasıl tepki göstereceği de belirler diyorum. Aslında hiç de yeni bir fikir değil dediğim, gözle görülen bir olgu! Dilerim bu sefer anlaşılmıştır dediğim.

    Yanıtla (2) (0)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 30 Eylül 2024 13:14

    Eskiden din milletlerin afyonudur sözüne kızardım. Bu sözü günümüze revize ediyorum "Din ve hamaset milletlerin afyonudur"

    Yanıtla (18) (4)
  • osman / 30 Eylül 2024 16:36

    Ben daha da Türkçeleştireyim: Bir siyasetçi size EZAN diyorsa, BAYRAK diyorsa, arkanızı kollayın, niyeti kötü demektir.

    Yanıtla (10) (2)
  • Adsız / 30 Eylül 2024 17:52

    Hamasate birşey diyemem, ama "din afyondur" lafının doğrusu bence "din yanlış adamların elinde afyondur"

    Yanıtla (5) (1)
  • Hatemi / 30 Eylül 2024 08:54

    Dünyada siyasi siyaset bitti.hem devletler ve hemde örgütler seviyesinde..siyasi olarak türkiyede AKP kalmıştı oda maili intikam durumunda
    Müslüman kardeşler,hamas,Hizbullah,al kaide,Hizbullah ve benzerleri ..yok oldular.islam ve arap dünyasında bundan sonra liberal,çağdaş ve batı düşüncesinde siyasi hareketler güçlenecektiŕ.

    Yanıtla (16) (2)
  • 100 yil / 30 Eylül 2024 14:46

    Zaten 100 yildir olan bundan baska nedir. Osmanli yikildi halifelik Kaldirild. Halifenin ulkesine ozel onem verildi.Yani sark davasinin en onemli evresi gerceklestirildi. Ama sark davasi bitmedi. Islamiyet ciktigi kadar devam edecek. Ancak daha once islamiyet butun dunyaya hukmedecek. Cunku Islamiyet butun insanlara gonderilmistir.

    Yanıtla (1) (21)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 15:19

    Tüm dünyaya hükmetmek peşinden koşulacak bir ideal değil! Amaç insanların olabildiğince sağlıklı,huzurlu,refah yaşamasını sağlamak. Bu da dünyaya hükmederek olmaz, zira milyarlarca insanı tek fikir, tek inanç çerçevesinde toplamak zor kullanmadan olmaz; Zor kullanma çabası ise zor kullananı da yorar, kaynaklarını tüketir, sağlıktı, eğitimdi, yoksul ve yoksunlara destekti düşünmeye sıra gelmez.Sonunda, ahali perişan olur, düzen kalmaz. Tarihte dünyaya hakim olmaya kalkıp da çökmeyen tek örnek yok

    Yanıtla (18) (1)
  • hukmekmek derken / 30 Eylül 2024 15:56

    Evet aynen oyle olacak. Islam dini gunesin dogup battigi her yere goturulup anlatilacak. Demek ki insanlarin cogu Islam dinini kabul efecek ki Islamiyet dunyada en buyuk guc olacak. Cunku Peugsmber Efendimiz butun insanliga gonderilfi. Ve simdiye kadar butun dunyaya tam hakim olamadi. Yahut biz muslumanlar yeterince calismadik. Dinimizi her tarafa yayamadik. Anlatamadik. Ama bu bir gun mutlaka gerceklesecektir.

    Yanıtla (0) (8)
  • Okur / 30 Eylül 2024 17:01

    Binlerce yıl geriden geliyorsunuz üzgünüm söylemek zorundayım sayın 100 yıl.

    Yanıtla (7) (0)
  • Okur / 30 Eylül 2024 17:04

    15:56 Kendinizi peygamber yerine koymayın,dile kolay 124 bin peygamber geldiği söyleniyor! Onların yapamadığını siz mi yapacaksınız? Allah isteseydi yapardı siz işinizi iyi yapmaya gayret edin, hayırlı akşamlar.

    Yanıtla (14) (0)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 17:44

    Çok haklısınız! Biz inançta - İslam’da da - zor olmaz diye öğrendik; böyle Müslümanlık adına herkesi kendine benzetmeye çalışan gruplar da var maalesef. Dünyayı cennete götüremeyeceklerine göre, istedikleri aslında dünyevi güç, bunu da din kisvesi altında meşru kılmaya çalışıyorlar. Yoksa ne bu dünyaya hakim olmak gibi olmayacak bir iş için böylesi ihtiras! İslam herkese gönderildiyse, bu isteyen herkes Müslüman olabilir demek, insanların tepesine binip zorla Müslümanlığa geçirmek değil:

    Yanıtla (3) (1)
  • Bir Garip Karar Okuru / 30 Eylül 2024 17:16

    Abdullah Güler iyi bir hukukçu değildir. İyi olsa Can Atalay kararını akla zarar şekilde savunmazdı. RTE'nın etrafında iyi sıfatını hakkedecek hiç bir meslek erbabı (hukukçu, ekonomist v.s.) yoktur. İyi sıfatını hakkedenler gemiyi çoktan terk ettiler.

    Yanıtla (10) (1)
  • İbrahim / 30 Eylül 2024 10:46

    Sn Cumhurbaşkanının yeniden adaylığını sadece CHP sağlayabilir. O da erken seçim. Normalde son 2 seçimde CHP ye inatla oy verdim. Eğer erken seçim dayatması yapar ve bu gerçekleşirse bende tekrar inatla CHP ye değil sn CB nına oy veririm.

    Yanıtla (4) (7)
  • erken secim / 30 Eylül 2024 14:49

    Erken secim mi. Chp hicbir zaman erken secim istemedi ki. Hele yerel secimden sonraki gunleri heba etmesi akilla izah edilemez. Ozgur Ozelin erken secim istedigine inanmiyorum.

    Yanıtla (5) (3)
  • Görüş / 30 Eylül 2024 16:46

    Sen CB 'ye oy vermeye çok heveslisin. Ver vermesine de, eğer erken seçim gereksizdir diyorsan, on milyonlarca zorluk çeken insanı görmeyen tuzu kuru birisin demektir. Al, CB senin olsun, biz yeni yönetim istiyoruz.

    Yanıtla (15) (1)
  • Okur / 30 Eylül 2024 16:43

    AKP zihniyeti iflas etti. Millet sadece seçimi bekliyor. MHP nin esamesi bile okunmuyor.

    Yanıtla (6) (1)
  • Fuzuli / 30 Eylül 2024 16:41

    Acikcasi Erdogan'in gergin yuzunu her gun gormekten, kainata yon veren adam edasiyla icte ve dista herkese parmak sallamasindan, siyasi beceriksizliklerinden, egitimi, tarimi, ekonomiyi, emekliyi sefil etmesinden, hamasetinden, biktik. Erdogansiz bir Turkiye daha guzel olacaktir. Akp yanasmalari liderlerini vazgecilmez gorebilir. Ancak, akp nin sonu Anap gibi olursa kimse sasmasin. Gorunende o zaten. B planlari yok.

    Yanıtla (9) (1)
  • Musta / 30 Eylül 2024 16:30

    Muhafazakarların en çok sevdiği açıklama türü: tüm dünyada yapılan hesaplar var. Bu nedenle de Erdoğan’ın liderliği çok önemli!

    Yanıtla (5) (1)
  • xyz / 30 Eylül 2024 13:44

    Adamın yaşı 70. Seçim 4 sene sonra. Oldu mu 74. Parti kurma gerekçelerinde, mevcut partide önlerinin açılmaması önemli bir kalemdi. Parti yöneticilerin yaşlandığı, gençlerin önünün açılmasını savunuyorlardı. Erdoğan'ın, yetmişinden sonra bu iş yapılır mı demişliği bile vardı. Hocasının (Erbakan'ın) koltuğa yapışık yaşama dürtüsünü şimdi anlıyordur.

    Yanıtla (10) (1)
  • Ömer / 30 Eylül 2024 15:13

    Rahmetli Erbakan Hoca, bunların peşinden gidilmez demişti.

    Yanıtla (11) (3)
  • okur / 30 Eylül 2024 16:06

    Kıskançlığından, kibrinden, kendinin mutlak lider olduğuna inanma saplantısından. Onun peşinden gidildi de ne oldu?

    Yanıtla (4) (1)
  • Adnan / 30 Eylül 2024 16:26

    28 şubat zamanının acı tecrübesi Erbakan'ı başka arayışlara sevk etmiştir.
    Arka kapıyı açık bırakarak en önemli teşkilat adamlarını gönderen Erbakan idi, AKParti'nin omurgası bu teşkilatçı adamlara göre dizayn edildiğine göre Erbakan'ın sonradan söyledikleri de kamuoyunun dikkatini başka yerlere çekme maksatlıdır.

    Yanıtla (2) (1)
  • Ekrem / 30 Eylül 2024 16:06

    Akp’liler bi alem,insan biraz utanır,hicap duyar bunlarda oda yok.Erdoğan’ın sizinde bahsettiğiniz gibi dış politikadaki başarısızlığı nedeniyle kesinlikle aday olmaması gerekir.

    Yanıtla (5) (1)
  • EbuAhmet / 30 Eylül 2024 13:02

    Takip ettiği dış politika ile ülkemizi gerçek bir beka sorunu ile karşı karşıya bırakan rte den kurtulmak şarttır. İlk seçimde onu o koltuktan yollamak bu halkın boynunun borcudur...

    Yanıtla (9) (2)
  • Düşünceli / 30 Eylül 2024 15:56

    Halkın önemli bir kesimi, koşullardan memnun olmasa bile, neden sonuç ilişkilerini gerçekçi kuramıyor. Tabii bunun bir nedeni, doğru bilgilendirilmeme, bu bağlamda “büyüklük” hevesi - ne hikmetse hep bir dünyada en büyük olma sevdası. Eksik/ ve hatalı tarih ve toplum bilgisi, yaşananların nedenlerini anlamayı, farklı sorun çözüm yollarını tasavvur etmeyi güçleştiriyor. Dolayısıyla, yaşam standardı düşse de, bu oy tercihlerine doğrudan yansımayabilir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Kemal KURTULUŞ / 30 Eylül 2024 11:26

    Mustafa, Erdoğan'dan daha iyi ülkeyi yönetecek birisini söyle de biz de destek verelim. Böyle rahat konuşuyorsan Reis in sayesindedir. Senin iyi bir geçmişin vardı. Fitne karar gazetesinin içinde ne işin var. Oradan derhal ayrıl da itibarin eskisi gibi olsun.

    Yanıtla (2) (12)
  • okur / 30 Eylül 2024 15:44

    her çıkana "hain" ya da "ingiliz uşağı" derseniz nasıl olacak o iş?

    Yanıtla (5) (0)
  • Ömer / 30 Eylül 2024 15:18

    Çok yoruldu ülke ve insanları Akp nin işbilmez politikalarından.Hukuk,bilim,sevgi, saygı bu toprakların ihtiyacı.

    Yanıtla (11) (2)
  • Karar Okuru / 30 Eylül 2024 08:36

    AKP üyeleri insani özellikler olarak, yani iş yapabilirlik olarak çok zayıflar. Doğru iş yapma konusunda cesaretsizler çünkü bilgisizler. Bilgisizler çünkü eğitimsizler. Eğitimsizler çünkü çoğu imam hatip kökenliler. İmam hatip kökenliler çünkü bilimden uzaklaşmak istediler. Bilimden uzaklaşmak istiyorlar çünkü akılsızlar. Bundan dolayı AKP üyeleri liderleri olmayınca sudan çıkan balık gibi ne yapacaklarını bilememekteler.

    Yanıtla (37) (9)
  • Okur / 30 Eylül 2024 09:44

    Yorumların bir kısmı doğru ama işi getirip imam hatipe bağlaman yanlış. Kategorik olarak bütün imam hatiplet başarısızdır yaklaşımındasın. Halbuki bu yanlıştır. Mesela ben 1987 ihl mezunuyum. Ve o yıl üniversite basarısı en yüksek okuldu bulunduğu ilde. Okulumdan bir çok başarılı isim çoktı. Kimisi profesör oldu kimisi vali kimisi savcı. Ben de Edebiyat öğretmeni oldum. Girdiğim bölümün en başarılı üç öğrencisinden biri oldum. Dekan tarafından verilmiş belgesi var. Dereceyle bitirdim üniversitey

    Yanıtla (8) (3)
  • Kararcı / 30 Eylül 2024 10:46

    İstisnalar kaideyi bozmaz. Bu gün İHL’lere kimse gitmek istemiyor, neden ?

    Yanıtla (8) (1)
  • Karar Okuru / 30 Eylül 2024 10:57

    Tüm imam hatipler öğrenim bilgisi bazında başarısız değildir. Mesela Kartal İmam Hatip Lisesi'ni biliyorum başarılı olarak. Çünkü orayı seçen öğrenciler daha önceden zeki, çalışkan ve başarılılardı. Liseden sonra bazı az sayıda öğrenci bazı kalburüstü üniversiteleri kazanmış olabilir. Ama, işte, o kadarcık. Yani babanın ayağına gittiği valiye "Oğlum vali olamazsın demedim. Ama adam olamamışsın" dediği gibi diğer memur olan imam hatipler de hayata ve insana bakış açıları kapsamında başarısızlar.

    Yanıtla (5) (3)
  • Karar Okuru / 30 Eylül 2024 11:30

    09:44 Okur başarılı insan olarak profesör demiş de hatırıma geldi Prof. Dr. Bülent Arı. 'Bize ilkokul mezunu, hatta okumamış insanlar lazım ülkeyi kurtarması için' anlamında cümleler söylemişti. Bu cümleleri söyledikten kısa bir süre sonra YÖK Denetleme Kurulu üyeliğine seçilivermişti. Yani, diyeceğim odur ki; o da bir proftu. O prof bırakınız imam hatipi bitirmeyi, hiç okumamış insanlardan medet ummaktaydı. Ve imam hatiplilerce taltif edildi!

    Yanıtla (4) (1)
  • Okur / 30 Eylül 2024 14:29

    Kotu misal misal degildir. Insanlar imam hatiplere dininini az bucuk ogrensin diye gonferiyordu onceden. Ondan sonra istedigi unlversiteye gitsin istedigi meslegi secsin. Eger bu milletin dinini ogrenebilecegi yollar kapatilmadaydi buna gerek kalmazdi. Mesela medreler acilsin bakalim o zaman ihlye ihtiyac ne kadar gelecek.

    Yanıtla (1) (4)
  • Bayburt'lu / 30 Eylül 2024 15:05

    Bu da dahil, bütün genellemeler yanlıştır kardeş.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cenk Cemil / 30 Eylül 2024 14:51

    Sayın Mustafa Karaalioğlu Bey ! Bu köşenizin aracılığıyla herkes bir gerçği hatırlatmak istiyorum ! Özellikle de poltikacılar ! Mezarlıklar kendisini bulunmaz Hint Kumaşı gibi görenlerle doludur ! Nice "Benden sonra tufan !" diyenlerin bahsettiği tufan hiç birülkede ve yerde görülmemiştir ! Bütün bu söylemler SALTANATLARININ devamını sürdürmek için söylenmiş sözlerdir. Nokta !..

    Yanıtla (3) (1)
  • dilemma / 30 Eylül 2024 14:42

    sorunuzun cevabı;adaletin tecelli ettiği,refah seviyesinin daha arttığı,gelir dağılımın adil olduğu vs bir TR için

    Yanıtla (1) (1)
  • EKONOMİST / 30 Eylül 2024 10:01

    Ak Parti en büyük hatasını 2015 de yaptı..Haziran 2015 seçimlerinde çıkan sonuca göre CHP ile kualisyon yapsaydı; 1-Halkın % 66 i iktidarda temsil hakkı kazanmış GÜÇLÜ MECLİS olacaktı. 2-Uzun sürme ihtimali olmazsa bile diyalog ve istişare iç ve dış yatırımcı için EKONOMİK GÜVEN ortamı sağlayacaktı. 3-Bugün istemediği MAFYA-KARAPARA gibi kirlİ karanlık ilişkilere zorlanmayacak kendini TEMİZ SİYASET' te tutmuş olacaktı 4-Erdoğanla bitecek siyaset ömrünü KURUMSAL PARTİ kalarak uzatacaktı

    Yanıtla (9) (7)
  • natali / 30 Eylül 2024 11:59

    bende böyle düşünüyorum o dönem elinde bulunan gücü chp ile paylaşmaya yanaşmadı ama sonra gitti %10 oyu olan mhp ile beraber devleti yönetmeye başladı
    tabii mhp tarihsel cizgisinden de görüleceği gibi diğer partilere benzemez yani son sözü her zaman onlar söyler siz değil

    Yanıtla (4) (2)
  • İsmet kale / 30 Eylül 2024 13:00

    İkinci gelen partiye hükümet kurma görevi vermeden seçime götürmeleri en büyük ayıptı. Kurabilir yada kuramaz ayrı ama bu büyük bir demokrasi ayıbıydı ve bunun vebali büyük oranda da Davutoğlunundur.

    Yanıtla (6) (1)
  • tek / 30 Eylül 2024 14:13

    Trk basina iktidar olmak icin yapildi hersey. Ayrica koalisyon akpye kazandirir miydi yoksa kaybettirir miydi bilemiyorum. Belki chpye kazandirirdi ama saniyorum akpye kaybettirirfi. Ama 2014 yerel secimlerinde 2024 yerel secimlerindeki gibi bir sonuc ciksaydi akp kendine cekiduzen verebilirdi dusunuyorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 30 Eylül 2024 14:08

    Ahı gitmiş vahi kalmış İyi bir hukukçu olmak için iyi bir vicdan sahibi olmaktır.Cevresindekiler yargılanmaktan korkuyorlar.

    Seçime gerek yok olsa bile netice değişmez orası aşiret topluluğu temsilcileride sözde partiler

    Yanıtla (1) (1)
  • Nuh / 30 Eylül 2024 14:08

    Fakirlik Allah'a yakın olmaktır,diyip malı götürenlerin peşinden, gittiğin sürece karnın açlıktan kurtulmaz...En önemliside insan gibi yaşıyamazsın...Kimse vazgeçilmez değildir....

    Yanıtla (1) (1)
  • O k u r / 30 Eylül 2024 09:52

    Bir daha adaylık, bir daha bir daha....
    Peki ilke n'olacak, üç dönem ilkesi?
    Bu milletin önüne her defasında ama şu sebeple ama bu sebeple ve ihtiyaç
    diyerek, kendi koydukları kuralları delerek, rafa koyarak, uymayarak yâda uydurarak çıkmak..
    İlkeden bahsedenlere bunu bir sorun...

    Yanıtla (17) (3)
  • İsmet kale / 30 Eylül 2024 13:02

    Mesela 2030 a kadarki ihaleler inde ihale kanununa aykırı yapılması mı gerekiyor, zorluklardan biri bu mu!

    Yanıtla (2) (1)
  • Okur / 30 Eylül 2024 14:07

    Erdogana yol veren muhalefettir. Ozellikld chpdir. Magdurlara oynamasin diye ses cikarmadilar.

    Yanıtla (1) (0)
  • A.Derin / 30 Eylül 2024 14:05

    Erdoğan'ın avantajlı yönlerini derken neyi kastediyorsunuz pek anlamadım. Eğer halkı bölmek, dusmanlastirmak, ulkeyi betonlastirmak diye dusunuyorsaniz yanildiginizi söyleyebilirim. Bunların karın doyurmadigini, bedelini de kendisinin odediğinin farkinda insanlar...Artık hiç bir argüman Erdoğan'ın yeniden seçilmesi için gerekçe olamaz

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar Okuru / 30 Eylül 2024 11:30

    Erkende olsa geçde olsa seçimi kazanacak iyi bir adayla muhalefet tek adayla anlaşırsa ve Yeniden Refah Partisini de bu ittifaka katarsalar seçim kesin kazanılır çünkü YRP en çok yükselen bir parti durumunda gözüküyor ve bu yükseliş Erdoğanı çok tedirgin ediyor.

    Yanıtla (1) (4)
  • Felix Shancez / 30 Eylül 2024 13:35

    YRP'den bu ülkeye hayır gelmez. Erbakan o fırsatı 28 Mayıs 2023'te tepti. Geçmiş ola..

    Yanıtla (7) (0)
  • yrp / 30 Eylül 2024 14:00

    İyi bir aday çıkarırsa yrpnin şansı daha çok olur. Çünkü akpden azami oy kayması ancak bu şekilde gerçekleşir. Chp önünü keserse Etdoğana bir kez daha yol verilmls olur. Bana gore gecen secimi kaybettiren kilictaroglunun aksenere yaptigi despotluktur. Halbukl iyi parti yuzde 17ye kadar cikmis ve halk acaba alternatif olur mu diye umitlrnmisti. Kilictaroglu ve chpnin hirsi Erdoganin onunu acti.

    Yanıtla (0) (2)
  • chp / 30 Eylül 2024 13:54

    Aday yine chpden olacak diye dayatılırsa o iş yatar.

    Yanıtla (0) (1)
  • Mehmet Akif Büyükdere / 30 Eylül 2024 12:02

    Karar yazarları ve çevresi Davutoğlunun başbakanlıktan alınmasının acısını unutamıyor vesselam

    Yanıtla (3) (1)
  • KARARLI / 30 Eylül 2024 13:53

    Erdoğan, Davutoğlu'na partinin ve hükümetin başına geçmesini teklif ettiğinde, Davutoğlu "emanetçi" olmam, dedi. Erdoğan kabul etti ve kongrenin önüne çıkardığında, Davutoğlu'nun elini tutup havaya kaldırdı, Ahmet kardeşim adayımızdır ve emanetçi değildir, dedi. Alamet-i farikası yalancılık ve sözünde durmamak olan AKP Genel Başkanı, Davutoğlu'nun parlamasını kıskandı ve bir Saray darbesi ile seçilmiş başbakanı devirdi. Yapılan ihanetin adı, görevden alma, değil, darbedir Büyükdere.

    Yanıtla (0) (1)
  • as / karar okuru / 30 Eylül 2024 13:09

    bir iyi yan var mı ki öne çıkaracaklar ülkenin içine ettiler evet dünyanın bir çöplüğe ihtiyacı var o da türkiye bu iktidar sayesinde yuhhhhhh

    Yanıtla (3) (2)
  • Hacıoğlu / 30 Eylül 2024 13:07

    Son paragrafı okuyunca, AKP grup başkanının işi çok zor diye düşündüm. Nerden bulup çıkaracak gerçekten iyi yönünü kamuda başörtüsü yasağını kaldırmak dışında iyi bir tarafı var mı? O da 30 yıl iktidarda kalmaya yeter mi?

    Yanıtla (3) (1)
  • Kaya Tuzu / 30 Eylül 2024 00:21

    Emri hak vaki oluncaya kadar göreve devam eder diye yazılsın anayasaya. Herkes rahat etsin, seçim mecim de olmasın, dilediği gibi yönetsin. Daha ne isteyecek merak ediyorum.

    Yanıtla (42) (5)
  • mimli / 30 Eylül 2024 00:52

    Erdoğan'ın tekrar aday olup iktidar olmasını M. Karaalioğlu da istiyor. Yazının son paragrafını bir daha okursanız bunu birine akıl verişinden daha iyi anlayacaksınız.

    Yanıtla (3) (20)
  • Okur / 30 Eylül 2024 01:02

    Mimli sen yazıyı bir daha oku bence. Tam tersi durum. Anlamamışsın

    Yanıtla (12) (0)
  • Karar okur / 30 Eylül 2024 07:49

    yazı Erdoğanı en iddialı olduğunu zannettiği yerden sınıfta bırakmış. ne desteği tersine köstek köstek

    Yanıtla (5) (1)
  • Kaya Tuzu / 30 Eylül 2024 13:02

    O paragraftan öyle bir anlam çıkaramadım ama velev ki öyle olsun, Karaalioğlu, Abdullah Güler veya Erdoğan öyle istiyor diye ben fikrimi değiştirecek değilim.

    Yanıtla (3) (0)
  • Sedat F. / 30 Eylül 2024 13:00

    Günün sözü; "Hic kimse yasattiklarini yasamadan ölmez"..
    Laedri.
    Erdogan'da son defa bir secime girmeli ve cok agir bir yenilgi almali ki sonunda birseyleri idrak etmeli. Siyasi hayati bittiginde Erdogan Türkiye'de kalamaz..Sanirim ABD'de satin aldigi Muhammed Ali"nin ciftligine "kapanir"..

    Yanıtla (4) (2)
  • Su yaprak / 30 Eylül 2024 12:54

    Dünyayı hiç okuyamamış insanlar Dünyanın 2030 planlarını biliyor ve bunları da ancak Erdoğanın karşılayabileceğini düşünüyor! 2071 dediğinde şaka sanmıştık ama değil galiba.

    Yanıtla (3) (1)
  • Sedat F. / 30 Eylül 2024 12:31

    Elindeki yüzügü bütün servetiydi, gidecek ama milyarder
    olarak gidecek zat-i muhterem ve ailesi..

    Yanıtla (5) (2)
  • okur / 30 Eylül 2024 09:28

    türkiyenin tayyibe ihtiyacı var. ondan başka adam yok memlekette. 1000 yılda bir gelen siyaset dehası 1954'de rize güneysuda doğdu. milletçe kına yakalım. hem birileri de hesap yapıyormuş. milletimizin hesabı da tayyipi yeniden seçmekmiş. . reyiz bir devasa saray daha yaptırır dosta güven verir düşmana korku salar. daha ne isteriz ki? hem kim onun kadar izrayile bağırabiliyor??

    Yanıtla (12) (2)
  • Doğan Alioğlu / 30 Eylül 2024 12:25

    'okur'a:Tahmin ediyorum ki yorumcuların çoğu da benim gibi gülmüştür. İyi güldürdün. Teşekkürler

    Yanıtla (0) (1)
  • Doğan Alioğlu / 30 Eylül 2024 12:12

    Sayın yazar ! "Ak Parti Grup Başkanı Güler iyi bir hukukçudur, biliyoruz." demişsiniz. Bu nasıl bir çelişki? İyi bir hukukçu hiçbir zaman memleketinin kötülüğünü istemez. Erdoğan'ın bir daha seçilmesi için çabalayan kişi iyi bir hukukçu olmadığı gibi memlekete de bir iyilik yapmış olmaz.

    Yanıtla (2) (1)
  • yener tutan / 30 Eylül 2024 08:39

    Erdoğan tekrar aday olmayacak ve yokluğunda kıymeti anlaşılacak.

    Yanıtla (10) (64)
  • Fikret / 30 Eylül 2024 08:58

    Yoluğunu görelim de kıymet kısmına sonra bakarız.

    Yanıtla (26) (8)
  • OKur / 30 Eylül 2024 09:21

    Ne bakımdan,zeki müren de bizi görecek mi.?:)

    Yanıtla (4) (3)
  • Felix Shancez / 30 Eylül 2024 10:06

    Ah ne güzel olurdu o günleri görebilmek.

    Yanıtla (10) (5)
  • Vatandaş / 30 Eylül 2024 11:24

    Yeni yetme değiliz, yarım asırlık olmuşuz. Kimler geldi kimler geçti... Hiçbir dönem bu kadar kötü değildi. Üstelik tek yetkiliydi, tabiri caizse astığı astık kestiği kestik. O başkasına diyordu, biz de kendisine diyelim. Ne istedi de vermedik, sonuç ortada. Kendisi için de en hayırlısı kenara çekilmesi, yoksa büyük bir hezimet bekliyor, benden söylemesi

    Yanıtla (3) (2)
  • Okur / 30 Eylül 2024 14:21

    Hicbir mi 1925 ile 50 arasi 1960 sonra ucbes yil 1980 sonrasi dort bes yil ve 28 subat sonrasi dort bes yil haric diyecektin galiba.

    Yanıtla (0) (1)
  • okurx / 30 Eylül 2024 12:12

    böyle düşünmek için ne içiyorsunuz merak ettim.

    Yanıtla (1) (1)
  • Doğrucu Saim / 30 Eylül 2024 09:27

    Kimse bulunmaz Bursa kumaşı değildir. Hele bir o koltuktan kalk ta görem ben seni. Gerçekten özel bir insan mıymışsın?
    O koltuğa kim oturursa otursun öncekinden daha iyi ve verimli işler yapacağı kesindir. Hiçbir şey eskisi gibi olmaz. Yarın dünden daha farklı bir dünyadayız! Bu dünyada bişey yapıldı, öbür dünya içinde bişey yapmaya başlarsak, firavun gibi oluruz. Muhalefet 1yıl önce seçim lokumunu havada kapar:)) ama lakin.. hiç kimse umduğunu bulamaz bu kafayla:(

    Yanıtla (12) (9)
  • okur / 30 Eylül 2024 10:23

    iyi niyetli güzel karakterli bir ortaokul çocuğu tayyipten milyon kez daha iyi yönetirdi.

    Yanıtla (30) (10)
  • okurx / 30 Eylül 2024 12:09

    en azından itibar ayağına tüyü bitmemiş yetimin hakkını saraylara, makam uçaklarına gömmezdi.

    Yanıtla (2) (2)
  • MANZARA / 30 Eylül 2024 12:01

    Erdoğan'ın şahsi tercihiyle milletvekili olan Abdullah Güler ve yine Erdoğan'ın sahsi tercihleriyle makam ve mevki sahibi olanlar Erdoğan'ın iktidarı için çalışmasınlar da aç, açıkta mı kalsınlar(!)

    1970'li yıllarda bile tercihli oy kullanarak kimin milletvekili olacağına secmenler karar verirken, günümüzde ya parti başkanı, ya parti anketleri, ya da parti meclisleri kimin milletvekili olacağına karar veriyor.

    Siyasi partiler ve seçim kanunu MEMLEKETİN TEMEL SORUNLARINDAN önde gelenidir!

    Yanıtla (2) (1)
  • ali, / 30 Eylül 2024 11:51

    ALİ." Dış politikada başarısız"iddialarınınızın içi doldurulması gerekiyor. yuvarlak laflar la olmuyor.Kaldı ki saydığınız maddeler çok ta başarısızlık değil.KARŞI TARAFLARIN menfaatlerine dokunursan anlaşma olmaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Pro / 30 Eylül 2024 11:13

    Erken seçim normal seçimden ne kadar önce seçim kararı alınırsa olur. Bu mutlaka kanunla belirlenmeli

    Yanıtla (0) (0)
  • Özkan / 30 Eylül 2024 11:05

    Reis için Allahın lutufları bitti gibi görünüyor

    Yanıtla (2) (1)
  • serçe / 30 Eylül 2024 00:27

    Ziya Paşa’nın meşhur şiirini hatırlayalım:

    Âyinesi iştir kişinin lafa bakılmaz,

    Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde.

    Ziya Paşa insanın sözlerine değil icraatlarına bakılmasını, kişinin aklının seviyesinin, yaptığı işte görüneceğini hatırlatıyor.
    Erdoğan ve kahve dökücüler Gazze için konuşuyor ama icraat sıfır.
    Zaten bir şey yapmamaları gerekiyor.
    Sorun bizim sorunumuz değil.
    Bizi kandırmaya çalışıyorlar

    Yanıtla (43) (7)
  • Karar okuru / 30 Eylül 2024 02:46

    Ziya Paşa’nın bir de bizim geçmişte büyük ama boş hayaller kurarak iktidara destek olmuş olanlarımıza da çok yakışan bir şiiri vardır.

    “Yıldız arayıp gökte nice turfa müneccim

    Gaflet ile görmez kuyuyu reh-güzârinde”

    (Birçok acemi müneccim, gökte yeni yıldızlar keşfedeyim derken gaflete dalarak yollarının üzerindeki kuyuyu görmez.)

    Nedense dün destek olup, bu gün yakınanlar görünce bu şiir gelir hep aklıma. Ziya Paşa şark kafasını iyi tanıdığından pek çok halimizi anlatan söz ve şiirleri var.

    Yanıtla (30) (2)
  • Destek / 30 Eylül 2024 08:23

    Bir partiye falan parti filan parti diye destek vetilmez. Senin görüsüne uyuyorsa veya sana ve millete fayda sağlıyorsa destek olunur oy verilir. Evet akp 2012li yıllara kafar bana göre desteği hak eciyordu. Ama sonra değişti hem de çol feğişti. Ve ben de artıl ona oyvermeyi bıraktım. Ama chpye de oy vermem. Çünkü değerlerime iyi gözle bakmıyor.

    Yanıtla (7) (10)
  • Karar Okuru / 30 Eylül 2024 09:10

    Kime oy verseydik peki? Geçmişte iyiydi son 10 yıldır rezalet. Örneğin İzmirliler niye hâlâ CHP'ye oy veriyor, İzmir yıllardır köy gibi, hiçbir gelişme yok, son derece kötü yönetim. Yani geçmişte de böyleydi, şimdi de böyle ama sizin zihniyetinizdekiler hâlâ oy vermekte bir beis görmüyor, biz ise yanlışı gördüğümüzde artı oy vermiyoruz. Sizin gibi mi olalım yani?

    Yanıtla (2) (8)
  • Karar okuru / 30 Eylül 2024 09:42

    Değişen bir şey yok hep aynı idiler ama söylemleri ile milleti yanılttılar. Ayrıca sözde aydın bir gurup da “yetmez ama evet” ile milletinde aldanmasına aracı oldu. Bir zihniyetin temel duruşu ve dünya görüşü esastır; bunu göremeyen bu tuzağa düşer, düştü de.

    Yanıtla (7) (0)
  • Felix Shancez / 30 Eylül 2024 10:05

    Tabi canım.. Kime oy verecektin sanki! Oy dediğin limon gibi bir şey. Kardeşim, verdiğin oy ile bir milletin geleceğine etki ediyorsun. Pazardan limon almıyorsun.

    Yanıtla (8) (1)
  • La havle / 30 Eylül 2024 06:35

    Müsbet işler, hayırlar, başarılar umuma halka, negatif işler başarısızlıklar başa verilir, baş sorumludur, bu bir kaidedir ana ilkelerdir,
    dolayısı ile 22 yıllık iktidarda olan başarı ve iyilikler ak partiye rey veren ve fedekar kitlesidir. Başarısızlık ve hatalar başındır.

    Yanıtla (3) (7)
  • Destek / 30 Eylül 2024 08:35

    Evet doğru olan budur. Ama ülkemizde bu böyle olmamıştır. Mesela bütün başarılar Mustafa Kemale verilmiştir. Erdoğan için de aynı şey söylenebilir.

    Yanıtla (1) (13)
  • ..Cançalmaz.. / 30 Eylül 2024 08:55

    "Anlar ki verir lâf ile dünyâya nizâmât-/-Bin türlü teseyyüb
    bulunur hânelerinde"
    Günümüzde laf ile dünyaya nizam vermeye çalışanların, kendi evlerinde bin türlü ihmalleri bulunmaktadır. Kendi sorunlarını çözecek gücü bulunmayanların başkalarına akıl vermeye çalışmaları yanlıştır

    Yanıtla (1) (1)
  • La havle / 30 Eylül 2024 09:46

    Yanlış geleneğe kemalistler muhafazakarlarıda uydurdular, dünyanın tatlı makamları tatlı maddiyatı, tatlı dünyevilikleri nefislere cezb gelir, değilmidirki batı israile karşı islam dünyası sinek kadar aciz birbirine karşı batı israil hesabına hain.

    Yanıtla (1) (5)
  • Z KUŞAĞI / 30 Eylül 2024 11:00

    Gazi ile Tayyip'in bu konuda kıyaslanması abesle iştigal. Erdoğan sıradan bir siyasetçi. Atatürk ideolog bir devrimci-siyasetçi. Devrimin artıları da eksileri de devrimin ideoloğuna aittir. Tabii ki Atatürk'ün ideolojisini eleştirme hakkımız var; ancak Erdoğan'ın bir ideolojisi bile yok. O bir demagog, o bir Makyavelist.

    Yanıtla (2) (2)
  • ERKAN KARACA / 30 Eylül 2024 10:45

    Birşey daha bugün Türkiye'de samimi bir müslüman Erdoğan'ın yanında değilse bunun müslümanlarla birlikte olmaktan kaçınmak anlamına geldiğini unutmasın. Mesele sadece Erdoğan değil sen daha anlamadın mı?

    Yanıtla (2) (3)
  • ERKAN KARACA / 30 Eylül 2024 10:37

    Hükümetin dış politikası kötüyse neden harvardlı, cambridgeli akademisyenler, seçkin yazarlar Türkiye'yi artık great power olarak adlandırıyor. Great Power Turkey tag lerini google a yazmanız yeterli. Aksini düşünen kişi bence art niyetlidir. Bugün Türkiye 20 yıl öncesine göre çok ama çok daha zinde bölgesel bir güçtür.

    Yanıtla (3) (2)
  • FARKLI AÇI / 30 Eylül 2024 10:31

    Okulların isimleri değiştirildi. Bakanlıkların isimleri değiştirildi. Kamuda makamların unvanları değiştirildi. Kamusal markalar (!) üretildi, logolar yenilendi. Bunların hepsi tabelacıya iş. Şimdi de Tarım Kredi Kooperatifleri levha değiştirecekmiş, logo 4 harfli olacakmış. 2500 market tabelasına 500 milyon lira para harcanacakmış. “Tabelacı ortak” yaşadı mı desem, “tabelacıya iş bağlayan ortak” mı bilemedim.

    Yanıtla (1) (1)
  • serçe / 30 Eylül 2024 10:24

    Yandaşlar Karar yazarının göz altına alınmasına tepgi göstermeyecekler.
    Riyakar bir biçim de yalandan kola döküp soykırım var
    Dedikten sonra
    El atından İsrail'e mal satmaya kazanmaya devam
    edecekler.
    Üstelik kendilerini görevini yapmış insan sever olarak huzur bulacaklar.

    Yanıtla (12) (8)
  • Tuna / 30 Eylül 2024 10:23

    Ekonomiden Adalete,Eğitimden Güvenliğe,Dış politikan,sağlığa her alanda ülke görülmemiş bir çöküş yaşıyor ve bunun tek sorumlusu Erdoğan'ın bizzat kendisidir.Halen hırs yapıp bir dönem daha ülkeyi yönetmek(çökertmek) istiyor.Yunan Askerleri 1003 yıl sonra ülkemize ayak basıyor sözde dünya liderinden tıss yok.

    Yanıtla (22) (8)
  • tavşan. / 30 Eylül 2024 10:22

    Karar gazetesi yazarı göz altına alınıyor. Kimlik beyanına rağmen ..
    Neden alındığını biliyoruz.,
    İslamcıların pek övündüğü Erdoğan iktidarının aslı bu.
    Neden alındığını da biliyoruz.
    Sindirme. korkutma. yıldırma.

    Yanıtla (20) (7)
  • Musto / 30 Eylül 2024 10:16

    Anadolu'da bir söz vardır... İnek emse de emmese de Bir Tas süt vardır... Neden bırakıp gitsinler... Alın teri dökmeden Hiçbir çaba sarf etmeden sadece hamaset nutukları atarak,,,tevatür yayarak,, ülkenin kaynaklarını tüketiyorlar.... Bundan iyisi şamda kayısı...

    Yanıtla (31) (6)
  • Hakkı / 30 Eylül 2024 10:12

    Vay vay seneryoya bak, bütün tünya daki olaylara karşı Rte nin tekrar cb olması lazımmış. Daha önce beka felan deyip makarnacı süsürünün oyunu kapan bu zihniyet şimdi de çıkmış bu martavalı okuyor. Breh breh. Eğer hala bunlara inanıp oy cerenler varsa rezil olmaya devam etsinler.

    Yanıtla (23) (5)
  • Ildız / 30 Eylül 2024 09:51

    Hepsi Kula kul olduğu için yeni bir yol siyaset vizyon düşünemiyor. Allaha kul olsaydınız bu kadar batmazdınız.

    Yanıtla (14) (4)
  • okur / 30 Eylül 2024 07:28

    Dünayada devlet başkanı olmayı alışkanlık haline getirenler "cennette" de başkan yapılmalı. Yoksa sonsuz mutluluk diyarında depresyondan çıkamazlar.

    Yanıtla (27) (5)
  • Destek / 30 Eylül 2024 08:27

    Senin benim oraya karışma hskkımız ve gıcümüz yok. Espirin dini açıdan sakıncalı olmuş. Ahiret kudret diyarıdır. Hersey Allahın istediği gibi olur. Dünya imtihan yeri olduğu için azbir zaman insanlar serbest bırslılıyor.

    Yanıtla (4) (20)
  • Okur / 30 Eylül 2024 09:46

    Parmagını aşağıya çeviren arkadaşlarımızın gerekçelerini öğrenmek isterdim.

    Yanıtla (2) (7)
  • hocabey / 30 Eylül 2024 09:34

    Rahmetli Erbakan'ın arkasından "yaş yetmiiiiiş, iş bitmiiiiş" diye bas bas bağırandan bahsediyoruz değil mi?

    Yanıtla (16) (1)
  • Efedamat / 30 Eylül 2024 09:33

    Bu ülkenin ihtiyacı olmayacağı tek şey Erdoğan dır.
    İç te ve dışta ülkemiz her konuda
    başarısızlıklar rekoru kırdı.
    Tam bir güvenilmez ülke olduk.
    Bu ülkenin fabrika ayarlarına dönmesi ve ayağa kalkması için Erdoğan ve Akp yi sandığa gömüp bir daha asla iktidar yüzü göstermemesi gerekiyor.

    Yanıtla (14) (2)
  • Kazım Kararlı / 30 Eylül 2024 08:05

    Keşke Erdoğan yerine, genç, ülkeyi geleceğe taşıyacak, donanımlı birisini yetiştirebilseydi. Selçuk Bayraktar dışında böyle bir kimse görünmüyor. Bayraktar'ında şuan üstlendiği misyon gereğince siyasetten uzak durması gerekir. O'nun içinde önümüzdeki seçimde Erdoğan'ın adaylığı çok önemli. Türkiye Yüzyılı vizyonuna sahip çıkmak için. Daha şimdiden post kavgasına düşmüş muhalefet bu vizyonu taşıyamaz.

    Yanıtla (2) (42)
  • Sami / 30 Eylül 2024 08:42

    Çok güzel uydurdum maşallah berakellah Türkiye yüzyılı uçacağız hamdolsun. Dünya bizi kıskanıyor ekonomi tavan adalet tavan bı trrst bile galmadı gabarda patrol hapishaneleri doldurduk yaşlı çocuk kadın demeden

    Yanıtla (25) (2)
  • Kazım a / 30 Eylül 2024 09:25

    Eğitim: sıfır
    Adalet: sıfır
    Ekonomi: sıfır
    Dış politika : sıfır
    İç huzur: sıfır
    Sağlık : sıfır
    Yeni yy hayırlı olsun, GASIM.

    Yanıtla (13) (2)
  • muhacir / 30 Eylül 2024 09:24

    Aslında Abdullah Güler Tayyip Erdoğan olmadan biz bir hiçiz dememişte “2030’a doğru tüm dünyada yapılan hesaplar var. Bu nedenle de Erdoğan’ın liderliği çok önemli” demiş!.

    Yanıtla (3) (1)
  • Doğruya doğru / 30 Eylül 2024 09:11

    "Takvimlerden haberiniz yok mu?
    Geçiyor yıllar......
    Kimimiz yorgun, kimimiz solgun
    Kimi isyankâr......
    Hani nerde (DP.AP.DSP.ANAP)?
    Medet umduk senelerce
    Acılar hep doludizgin
    Yine hayır yok gidenden gelenlerden" ....))

    Yanıtla (4) (0)
  • başkan / 30 Eylül 2024 08:52

    daha önceleri sayın erdoğan sahaya iner söke söke seçim kazanırdı. artık eski gücü yok bu kesin. artık cumhurbaşkanını muhalefet belirliyor. geçen dönem muhalefet istedi sayın erdoğan cumhurbaşkanı oldu. muhalefetteki çatışmalara bakılırsa, muhalefet bu dönemde cumhurbaşkanı sayın Erdoğan diyor..............

    Yanıtla (2) (1)
  • Fatih sancar / 30 Eylül 2024 01:36

    Demokrasi, hukuk adına dünya liderlerin ikiyülüülüğü bazılarının korkaklığına karşı Erdoğanın hukuk adına meydan okuyuşu sebebi ile alakalı dik duruşu takdir edip dünyada hakkı haykıran tek lider demek senin gibi kalemini kiraya verenden beklenmez.

    Yanıtla (4) (44)
  • Kenyalı / 30 Eylül 2024 02:08

    "demokrasi ve hukuk adına.." zat-ı alinize kısaca güldürmeyin gülünç olmayın diyorum

    Yanıtla (31) (3)
  • Destek / 30 Eylül 2024 08:48

    Turkiyede ne kadar adalet uygulanıyor ki. Haklı hakkını ne kadar alabiliyor. Akpnin ilk harfi sekiz on yıldır etkisiz eleman.

    Yanıtla (3) (2)
  • Etem / 30 Eylül 2024 02:43

    Neymiş acaba o 2030’a doğru tüm dünyada yapılan hesaplar? Şimdi de o hayali hesaplarla kandırılacağız gibi. Ayrıca hatırası taze geçmişte birçok hesaplar oldu ve elimize gözümüze bulaştırdık…F35, S400, Brunson, Kaşıkçı, Sisi, Esad, Gazze vs. Eğer 2030’un hesapları daha önemli ise vay halimize..

    Yanıtla (27) (2)
  • Destek / 30 Eylül 2024 08:45

    Benve 2030 hesapları İsrailin büyük devlet olma hayali ile ilgili. Türkiye de 2010dan beri buna göre yönlendiriliyor. İsrail harekete geçmiş bulunuyor. Ama tam hedefine ulaştığını zannetiği anda büyük hezimet yaşayacak. Ya 2032de ya da iş biraz daha uzarsa 2052de. Ondan sonra dünyaya büyük bit huzur ve büyük bir bolluk yaşayacak. Çünkü dünya çapında bütün huzursuzlukların altında yahudi parmağı vardır.

    Yanıtla (2) (3)
  • natali / 30 Eylül 2024 08:32

    cağdaş dünyada 30 sene böyunca devleti yöneten birini göremezsiniz bu tür durumların dünyada nerelerde olduğu gayet belli

    Yanıtla (17) (0)
  • Karınca / 30 Eylül 2024 08:17

    Lozanin gizli maddeleri safsatası gibi şimdi de 2030 a doğru dünya hesapları safsatasını yedirecekler anlaşılan.

    Yanıtla (22) (0)
  • ALİ / 30 Eylül 2024 08:15

    Bu kadar yanlışına rağmen aday olmak istiyor, oy orani da %40 in altına düşmüyor. Hayret.

    Yanıtla (17) (1)
  • Batandaş / 30 Eylül 2024 08:06

    Sayın Güler, sizin siyasi adımlarınız yüzünden Türkiye'yi seven tek komşu ülke kalmadı.
    Ekonomi dersen Rusya-Ukranya savaşta ama onlarda bile enflasyon %10 civarında bizde kaç sayın Güler neden size güvenelim daha?

    Yanıtla (12) (0)
  • Felix Shancez / 30 Eylül 2024 06:50

    Erdoğan bir kez daha ve hatta ölene kadar cumhurbaşkanı seçilmeli ki bu necip(!) millet 28 Mayıs 2023 tarihini hep hatırlasın.

    Yanıtla (12) (1)
  • Fani / 30 Eylül 2024 06:17

    Kanun çıkaralım koltuk başkan olsun. Nedir buya mahkummuyuz kölemiyiz. Hırs ve kibir ile varacağımız yeri hala gormedik mi. İnsanlık ve merhametimizi kaybettiğimiz de hiç oluruz şimdiki gibi. Sonrası sonra.

    Yanıtla (16) (0)
  • okur / 30 Eylül 2024 05:42

    bu halk bu beyaz fili ila nihaye taşımak zorunda mı?

    Yanıtla (10) (1)
  • sıtkı sıyrıldı / 30 Eylül 2024 05:26

    "2030’a doğru tüm dünyada yapılan hesaplar var."... Ben de ondan korkuyorum zaten. "Bir gece ansızın gelebiliriz" diyerek Yunanistan'ı tehdit eden "liderliği"nde Yunan sahil güvenlik botları gündüzün ansızın bizimle alay edercesine bir balıkçı teknesini kıyılarımıza kadar kovaladı ve kıyıya çıkıp bir bot (ç)aldı.

    Yanıtla (29) (0)
  • Özer / 30 Eylül 2024 03:07

    Zaten anayasaya ragmen bjr dönem fazladan oldusifirladik dediler madde orada duruyor.Bir kişi ikidonem cumhurbaskani secilebilir.

    Yanıtla (6) (4)
  • haluk d / 30 Eylül 2024 02:24

    sayin yazar emekliye, 12 500 tl maaşın yeteceğine inandıran bir iktidar. 2030 yılında dis politika da Tayyip beye ihtiyaç olduğuna da inandirir

    Yanıtla (19) (0)
  • Önce beka / 30 Eylül 2024 01:33

    Sayın yazar, "Dış politika, iktidarın ekonomiden, eğitimden, kültürden veya sözgelimi tarımdan bile daha başarısız olduğu bir alandır." tespitinize takıldım. Zira, dış politikayı eğitilenler belirler. Dolayısıyla dış politika ne kadar başarısız ise eğitim de o kadar başarısız demektir.

    Yanıtla (3) (0)
  • Zahiri / 30 Eylül 2024 01:26

    AKP başkanı Erdoğan için Ysk varsa Adaylıkda vardır.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hemhâl / 30 Eylül 2024 01:14

    Ak parti de doğası gereği ömrünü tamamlayacak, çünkü söylenecek bir sözü kalmadı, tüm silahlarını kullandılar ve sonuç da millet için hüsran oldu. Bugün anketlerde oyu %30 civarında görünebilir ama emin olun her geçen yıl oyu %5 daha da düşecek çünkü kasada para kalmadı. Üretim yok, dış borç icin faize giden para çok fazla. Ne yaparlarsa yapsınlar rüzgar CHP'den yana esiyor şayet büyük bir hata yapmazlarsa yeni CB chp den çıkacak.

    Yanıtla (15) (3)
  • Memo / 30 Eylül 2024 01:08

    Akp iktidara gelirken biz dindar bir partiyiz ,bizde rüşvet,yolsuzluk,adaletsizlik haraç,mafya,kaçakcilik giibi ülkeye zarar veren hiç bir şey olamaz ,biz ülkeyi süper güç yapacağı söylemleri ile iktidara geldi.camilere giderek kuran imam hatip açarak dava diyerek besmele ile yemeye başladılar.22 yılın sonun bir çok akp li milyarder oldu.yolsuzluk ,hırsızlık rüşvet adaletsizlik arşu alaya çıktı.toplum akp den önceki durumu mumla arar oldu.kardaş daha fazla ülkeme zarar vermeyin.

    Yanıtla (20) (3)
  • Ratio / 30 Eylül 2024 00:57

    Halen yasal olma endişesi varsa demek ki fütursuzluğun dibine daha gelmedik. Bunlar ne zaman yasa masa bir şeyler geveleseler altından musibet çıkıyor. Bayram değil seyran değil tutturdular bir darbe anayasası!

    Yanıtla (24) (2)
  • Etem / 30 Eylül 2024 00:55

    AKP hala RTE’nin bir dünya lideri olduğu tezini işliyor. Şatafatlı saraylar, araba konvoyları ve koruma ordusu, 4-5 uçakla seyahatler ellerindeki medya yoluyla halka gösterilip RTE’ye büyük bir lider imajı çiziliyor. Her alanda bu kadar dibi vurduğumuz bir zaman olmamasına rağmen bu imaja kanan hala %30 var.

    Yanıtla (27) (6)
  • Karar Okuru / 30 Eylül 2024 00:40

    Ak Parti'nin adayi Erdogan'dir, bu degismez. Erken secim icin gerekli olan 3o milletvekilini bu meclisteki aritmetik icerisinde bulmak zor degildir. Onumuzdeki donemde bunun adim adim gerceklestigini gorecegiz. Erdogan aday olursa kazanir mi? Kazanabilir. Bu muhalefetin adayina, CHP'deki aday kavgasina ve secim oncesi dagitilacak paraya baglidir. Simsek bosuna dolasmiyor, secim oncesi herseyi tozpembe gosterecek para bulundu mu neden olmasin.

    Yanıtla (9) (3)
  • ..Cançalmaz.. / 30 Eylül 2024 00:36

    Yalan gürültü çıkarır
    Hakikat ise daima sessizdir

    Yanıtla (20) (1)
  • EMEKLİ / 30 Eylül 2024 00:32

    Dedem Korkut şöyle dedi:
    "Onlar dahi bu dünyaya geldi geçti, Kervan gibi kondu göçtü.
    Onları da ecel aldı, yer gizledi; Fani dünya yine kaldı. Gelimli gidimli dünya, Son ucu ölümlü dünya.Tekebbürlü (kibir)eyleyeni Tanrı sevmez.İnsanoğlu düşer.
    Ayağı takılır düşer.ayağıkayar düşer.tansiyonu düşünce düşer
    Başı döner düşer.neden düştüğünü bilmez.."

    Yanıtla (16) (2)